قیمت خرید کشمش قلمی + مزایا و معایب

کشمش قلمی یکی از عوامل مهم در صادرات می‌ باشد چرا که پرطرفدار ترین نوع کشمش، قلمی است.

معرفی کشمش قلمی

کشمش قلمی نوعی خاص و بی‌رقیب از کشمش در بازار است که همواره شهرستان تولید کننده آن یعنی کاشمر در حال تولید آن می‌ باشد.

همانطور که گفته شد کاشمر در تولید کشمش حرف اول را در خاورمیانه می‌زند این شهر دارای تاریخچه قدیمی و عمیق بوده، که از گذشته تا به الان کی از مهم‌ ترین مراکز تولید کشمش شناخته شده است.

دلیل با کیفیت بودن کشمش‌های قلمی شهر کاشمر این است که از انگورهای تازه، تمیز و گوشتی در تولید این کشمش‌ها استفاده می‌کنند و سپس مراحل خشک کردن آن را به صورت کاملاً استاندارد در کارخانه‌های مجهز انجام می‌دهند، به همین دلیل کشمش قلمی دارای طعم شیرین و بافتی نرم است.

همچنین شایان ذکر است که کشمش‌ های قلمی به طور کلی دارای دو رنگ سبز و زرد می‌ باشد که در تولید نوع سبز آن تنها از تیزاب استفاده شده، اما برای زرد کردن رنگ کشمش های قلمی از تیزاب و گوگرد به صورت همزمان استفاده شده تا رنگ زیباتری بگیرند.

به همین دلیل از جمله مواردی که کشمش‌ های قلمی را از دیگر کشمش‌ها متمایز می‌کند این است که دارای رنگ زیبا و ظاهری کشیده هستند که این امر می‌ تواند در نگاه اول شما را مجذوب خود کند.

تمام مواردی که گفته شد باعث شده تا نام دیگر کشمش قلمی را کشمش مجلسی بنامند آن ها را در انواع مهمانی‌ ها در کنار چای و انواع آجیل سرو کنند.

از طرفی دیده شده از این نوع کشمش به دلیل داشتن طعم شیرین و عطر خوبی که دارد در انواع طبخ‌ های خانگی یعنی شیرینی پزی و آشپزی استفاده کنند، چرا که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است می‌ تواند به بالا رفتن خواص شیرینی‌ها و غذا هایی که تهیه می‌ شود کمک کند.

کشمش قلمی

 

مزایا و معایب کشمش قلمی

از آنجایی که کشمش نقش مهمی در رژیم غذایی انسان‌ ها دارد در ادامه به مزایا و معایب کشمش قلمی و اندازه مصرف آن در طول روز است.

اولین فایده کشمش که شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها است، چرا که ماهیت کشمش به طوری است که کاملاً شیرین بوده حالت چسبناک دارد و این موضوع باعث شده در ذهن مردم برای دندان‌ها مضر باشد.

در صورتی که اینطور نیست کشمش مانع رشد باکتری‌ها در دهان می‌ شود و عوامل پوسیدگی را از بین برده و به دلیل داشتن کلسیم به تقویت دندان‌ ها کمک می‌کند.

از آنجایی که امروزه مصرف قندهای مصنوعی بسیار بالا رفته است تعداد افرادی که دچار دیابت اضافه وزن شده‌اند بسیار بالا رفته است.

به همین دلیل کشمش بهترین جایگزین برای قند و انواع شیرینی‌ ها می‌ باشد، و به علت فیبر گیاهی که دارد می‌ تواند به روند کاهش وزن کمک کند.

همچنین ناشتا خوردن کشمش می‌تواند باعث متعادل شدن قند خون شود و در نهایت به طور طبیعی بیماری دیابت را کنترل کند.

از آنجایی که در فصل مدارس قرار داریم پیشنهاد می‌ شود کشمش را بین خوراکی‌های فرزندتان قرار دهید چرا که کشمش به تقویت مغز خون نرسانی در بدن کمک می‌کند و می‌تواند یادگیری را بالا ببرد

از طرف مصرف کشمش می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن کودک شما را در طول مدرسه تامین کند، چون کشمش دارای کالری بالایی بوده از ارزش غذایی زیادی برخوردار است.

اگر در فصل پاییز فرزندتان زیاد دچار سرماخوردگی می‌شود کشمش می‌ تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به انواع عفونت را کاهش دهد، چرا که دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچ می باشد.

متاسفانه امروزه اکثر بانوان دچار کم خونی هستند و باید این امر را با خوردن مواد مغذی درمان کنند، مصرف کشمش بهترین راه حل برای کم خونی است چرا که دارای مقدار کافی از آهن و ویتامین b بوده می‌ تواند باعث تولید گلبول‌های قرمز شود.

اما درباره معایب کشمش قلمی باید گفت این نوع کشمش‌ ها با استفاده از مواد شیمیایی مانند تیزاب و گوگرد تولید می‌ شوند و به هیچ عنوان نباید قبل از شستشوی کامل آنها را مصرف کنید.

در نهایت باید گفت کشمش از زمان‌های قدیم تا به الان نقش ویژه‌ ای در رژیم غذایی ایرانی‌ ها داشته است اما به مرور زمان مصرف آن کم شده است و این امر باعث بروز مشکلاتی برای بدن می‌ شود.

کشمش قلمی

قیمت خرید کشمش قلمی

قیمت خرید کشمش قلمی عوامل متعددی بستگی دارد و از آنجایی که تنوع کشمش قلمی در بازار فوق العاده زیاد است قیمت خرید آن در بازه گسترده قرار می‌گیرد.

از جمله مواردی که روی قیمت کشمش تاثیرگذار است این است که برداشت محصولات در آن سال چگونه بوده است و چقدر بار لوکس کشمش در کاشمر تولید شده است هرچه این مقدار کمتر باشد قیمت بالاتر است.

این روز ها بدلیل تنش آبی بسیار شدید کاشمر اما تولید بشدت کم شده و ١٠٠ هزار تومان به قیمت هر کیلو اضافه نموده است.

از طرفی هزینه‌ های تولید و تامین نیز بسیار بستگی به قیمت دلار دارد در نتیجه بالا رفتن قیمت دلار تاثیر مستقیم روی قیمت کشمش می‌گذرد.

از طرفی اگر به هر دلیلی از جمله تغییر لایف استایل مردم و یا افزایش محبوبیت خشکبار از جمله کشمش تقاضای مردم برای خرید کشمش قلمی افزایش پیدا کند، قطعاً قیمت کشمش روند افزایشی خواهد داشت.

اما شما به عنوان خریدار حتماً مواردی از جمله بالا بودن کیفیت بسته‌ بندی و تازه بودن کشمش‌ ها را باید در نظر داشته باشید، و قبل از خرید عمده سمپل دریافت کنید.

دریافت سمپل به شما کمک می‌کند تا کشمش‌ ها را به طور کامل ارزیابی کنید و مطمئن شوید کشمش ها هیچگونه خرابی و یا شکرک ندارند و سپس به خرید آن ها اقدام کنید.

نکته آخر که از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است این است که حتماً خرید خود را از مکان‌ های معتبر انجام دهید تا خیالتان از تمامی جهات راحت باشد و بتوانید یک خرید بی‌دردسر را تجربه کنید.

مجموعه فراسیابس سال‌هاست که در زمینه تولید و فروش کشمش در حال فعالیت است و در این سال‌ها توانسته موجب جلب رضایت مشتریان خود با ارائه دادن بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت شود

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت روز کشمش و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما