صادرات کشمش سبز دانه دار به روسیه

کشمش سبز دانه دار

انواع کشمش های مویز سبز ایران، چه بی دانه و چه دانه دار از طریق سایت بازار کشمش ایران به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادرات می گردد. اما روسیه که یکی از وارد کنندگان اصلی انواع کشمش ایرانی از جمله مویز به شمار می رود. کشور روسیه در اقلیم جغرافیایی سردی قرار دارد و بنابراین مناطق وسیعی از آن امکان کشت و تولید کشمش را دارا نمی باشد. به این علت مقصد خوبی برای صادرات کشمش ما می باشد.

صادرات کشمش سبز دانه دار به روسیه

آمار صادرات کشمش در ایران

آمار صادرات کشمش در ایران ایران توانسته سالانه سه میلیون تن محصول کشمش را تولید نماید و نسبت به تولیدات جهانی در رتبه یازده جهان قرار گرفته اند. در تولید محصول فرآوری شده کشمش، ایران در رتبه سوم قرار گرفته است. ایران صادرات این محصول را به بیش از 100 کشور دنیا انجام می‌دهد. بیشترین محصول تولید شده در ایران از نوع زرد، سلطان، سبز و سیاه می باشد. صادرات کشمش بی‌ ارتباط با توان تولید شده انگور نیست. هرچند بسیاری از کشورهای جهان از روش صادرات مجدد نیز استفاده می‌نمایند، اما آمارهای زیر می‌تواند برای اتخاذ تصمیم جهت صادرات مؤثر باشد. ایران در سال های اخیر بیش از 176 هزار تن صادرات کشمش داشته است. کشور های اصلی صادراتی ایران، کشورهای امارات متحده، عراق، ترکیه و روسیه بوده‌اند. هرچند ترکیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ انگور و کشمش در جهان است، اما صادرات کشمش به ترکیه از ایران انجام می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین کشمش‌های ایران، کشمش کاشمر است که از کیفیت صادراتی خوبی برخوردار است قیمت روز کشمش سبز کاشمر با توجه به کیفیت آن تعیین می شود. پس‌ از آن کشمش تاکستان و ملایر نیز از کیفیت خوبی برای صادرات برخوردار هستند. ایران در حال حاضر سومین صادر کننده کشمش در دنیا است. به سبب آب و هوا و شرایط اقلیمی که ایران دارد، این امکان فراهم شده است. کشمش محلی یا فله ای هم نوع دیگری است که به کارخانه نرفته برای خرید کشمش فله ای می توان به بازارها مراجعه کرد.

صادرات کشمش سبز دانه دار به کشورهای اروپایی

صادرات کشمش سبز دانه دار به کشورهای اروپایی بیشترین صادرات ایران در سال 2019 به کشورهای ترکیه، روسیه، امارات متحده و اسپانیا بوده است. بهترین نوع کشمش برای صادرات کشمش سبز دانه دار است. شناخت کافی و مناسب از کشمش ایران در بازارهای جهانی، یکی از مشکلات جدی پیش روی صادرات است. در این میان برند سازی و اعتمادسازی میان مشتریان خارجی تنها راهکار موفقیت در امر صادرات است. کشورهای اروپایی مشتریان خوبی برای کشمش می باشند. ترکیه، با تمرکز و توجه به مسئله برند سازی و با کیفیت تر کردن و همچنین بسته‌بندی توانسته بیشترین سهم از صادرات به اروپا و آمریکا را به خود اختصاص دهد. نکته قابل‌ توجه آنکه، مقدار قابل‌توجهی از کشمش ایران توسط بازرگانان ترکیه‌ای خریداری‌ می شود و با سورتینگ و بسته‌بندی خوب و مناسب، مجدد به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما